Wat is er veranderd?
Algemene zorgvragen
- Heeft u een zorgvraag? Bel dan de praktijk. De doktersassistente bepaalt of de zorg dringend of minder dringend is. U begrijpt dat dringende zorg voor gaat.
- Bij ieder telefoongesprek dat leidt tot een consult of huisbezoek, wordt er gevraagd naar eventuele infectieklachten.
COVID-19 klachten
- Neem telefonisch contact met ons op als u milde tot ernstige infectieklachten heeft. De doktersassistente noteert uw klachten en overlegt met de huisarts over het vervolg. U wordt door ons teruggebeld of gemaild.
Huisartspraktijk
- Kom niet zonder telefonisch overleg naar de huisartspraktijk, ook niet bij verwondingen.
- Heeft u een afspraak? Kom dan op tijd, niet te vroeg (tenzij anders is besloten in overleg met de doktersassistente).
- Desinfecteer bij binnenkomst uw handen.
- De huisartspraktijk is geschikt gemaakt voor coronazorg en tegelijk veilig voor patiënten zonder klachten. We hebben de praktijk verdeeld in twee zones. Als mensen met infectieklachten worden gezien, dan gebeurt dit in een afgezonderde kamer en op een afwijkend tijdstip. Deze kamer staat los van de reguliere behandelkamer. U krijgt een mondkapje (bijv. bij verkoudheidsklachten).
Overige veranderingen
- Herhaalrecepten – Vraag herhaalrecepten aan via mijngezondheidsnet, we verzoeken u geen receptenkaartjes meer in te leveren in de brievenbus.
- Urineonderzoek – Heeft u klachten die duiden op een blaasontsteking? Bel dan eerst de huisartspraktijk, de doktersassistente noteert uw klachten en laat weten wanneer u de urine kunt brengen.
- Bloedprikken – Heeft u een aanvraagformulier Laboratoriumonderzoek nodig om bloed te prikken in het ziekenhuis? Bel naar de huisartspraktijk, de doktersassistente zal het naar u toesturen. Ook kunnen wij het aanvraagformulier digitaal toesturen.
- Verwijzingen – Als u wordt doorverwezen naar het ziekenhuis, dan wordt dit per e-mail geregeld.
- Telefonisch spreekuur – Per juni 2020 komt het telefonisch spreekuur (dagelijks 13.00-13.30 uur) met de huisarts te vervallen. U kunt met uw vragen altijd terecht bij de doktersassistente, u kunt dan eventueel vragen om een terugbelafspraak met de huisarts of u stuurt via mijngezondheidsnet een e-consult naar de huisarts. Dit stemmen we aan de telefoon met u af.
Ondanks alle veranderingen staan we met ons vaste team professionals voor u klaar. De werkwijze is dan wel veranderd, maar binnen de muren ontvangt u nog steeds de persoonsgerichte patiëntenzorg die u van ons bent gewend.
Dank u wel voor uw geduld en begrip.
Team huisartspraktijk van Gijssel